0040 21 460 44 77 | 0040 21 460 44 64office@dumar-construct.ro

Separatoare de hidrocarburi si separatoare de grasimi din beton prefabricat

Home / Separatoare de hidrocarburi si separatoare de grasimi din beton prefabricat
Dumar Construct a implementat in sistemul de productie o noua sectie ce se ocupa exclusiv cu producerea de separatoare de hidrocarburi si separatoare de grasimi. Acest lucru a luat nastere prin asociarea cu renumita companie Danco Group Engineering, companie ce se ocupa cu furnizarea de separatoare inca din anii 1990, fiind una dintre cele mai cunoscut compani pe piata nationala de profil.

Domenii de utilizare

Separatoarele de uleiuri minerale si hidrocarburi sunt utilizate pentru filtrarea si epurarea reziduurilor toxice din apele uzate provenite de la:

  • benzinării
  • depozite de carburanti
  • parcări auto
  • sevice-uri auto
  • spălătorii auto
  • întreprinderi industriale, orice alte aplicatii unde este necesara tratarea apelor poluate cu hidrocarburi

Modul de alegere a separatoarelor

La alegera separatoarelor trebuie luate în calcul următoarele:

  • tipul aplicatiei (domeniul de utilizare)
  • mărimea si tipul suprafeţei de colectare a apelor uzate
  • intensitatea precipitaţiilor
  • cantitatea admisibila de ulei / hidrocarburi la evacuarea din separator
  • cotele si modul de racordare a separatorului la sistemul de canalizare
  • tipul si sarcina admisibila a capacelor de vizitare, in functie de locul de instalare a separatorului
  • orice alte conditii sau cerinte specifice aplicatiei

Prezentarea generală a separatoarelor de ulei confecţionate din beton prefabricat

Familia separatoarelor Dumar Construct & Danco Group Engineering a fost concepută pentru separarea lichidelor usoare din ape pluviale sau reziduale.
Caracteristici generale:

  • separatorul este o constructie de beton prefabricat, cu grosime de 12 centimetri
  • suprafetele exterioare si interioare sunt acoperite cu 3 straturi vopsea pe baza de de rasini epoxidice
  • elementele interioare ale instalatiei sunt rezistente la coroziune, fiind din polietilena sau inox
  • spargatoare de jet la partea de intrare a apei în separator
  • racorduri de conectare a conductelor la intrare si iesire de diverse diametre, in functie de marimea separatorului; ; la cerere se livreaza cu racorduri de diametrul necesar in functie de diametrul si tipul conductei; se pot conecta cu toate tipurile de conducte PP, PE, PE-HD, otel, fonta
  • accesorii:
  • filtru coalescent
  • preaplin
  • fiecare separator este echipat cu:
  • decantor de nămol
  • dispozitiv pt. obturare automata
  • urechi de ridicare

Principiul de functionare

Principiul de functionare al separatoarelor de hidrocarburi se bazeazã pe diferenta de greutate specificã dintre apã si hidrocarburi, respectiv a materialelor solide aflate în apele reziduale.
Prezenta substantelor care pot conduce la formarea unor emulsii stabile, trebuie evitatã încã din faza de proiectare.
Apa uzata intra in separator prin racordul de intrare, curgerea fiind linistita de spargatorul de jet instalat in interior. Particulele grosiere (nămolul) se separa gravitational decantandu-se la fundul separatorului in primul compartiment (decantor de nămol). In continuare, apa uzata intra in compartimentul de separare a hidrocarburilor, unde, datorita diferentei de greutate specifica, hidrocarburile se separa formand un strat la suprafata apei. Filtrul coalescent ajuta la separarea particulelor foarte fine de hidrocarburi existente in apa uzata. Apa curata este evacuata de sub stratul de hidrocarburi printr-un dispozitiv special.

Functionarea filtrului coalescent

Apa poluata ajungând în zona de captare a uleiului trece prin filtrul de coalescenta. Aici, picaturile de ulei aflate în apa, rostogolindu-se pe filtru se unesc formând picaturi mai mari, care se ridica la suprafata apei. Astfel grosimea stratului de ulei de pe suprafata apei creste continuu. Daca nu se elimina stratul adunat de pe suprafata, la un moment dat obturatorul se va închide.

Modul de functionare a dispozitivului de închidere

Apa lipsita de ulei se aduna în partea inferioara a rezervorului; de aici va parasi instalatia printr-un preaplin comandat de un plutitor.
Orificiul de golire al separatoarelor este conceput în asa fel încât sa nu permita iesirea uleiului adunat în rezervor – aceasta este asigurata printr-un închizator comandat de un plutitor. Acest plutitor se scufunda în ulei, însa pluteste pe apa. Cu cât stratul de ulei devine mai gros, plutitorul se scufunda tot mai mult, prin urmare închizatorul fixat de plutitor va închide orificiul de golire. Astfel poate fi împiedecata scurgerea uleiului separat din din zona de captare. Se interzice deschiderea închizatorului de pe plutitor.

Eficienta

Separatoarele corespund normelor DIN 1999.
Filtrele de coalescenta conform DIN 1999, Cap. 4-6.
Retinatoarele de benzina si ulei conform DIN 1999, Cap.1-6.
Retinatoarele de benzina conform DIN 1999, Cap.1-3.

Separatoare din beton prefabricat cu By-Pass

Separatoarele de hidocarburi cu by-pass,, sunt prevazute cu o conducta de ocolire (By-Pass). Aceste separatoare se utilizeaza în cazul sarcinilor de soc.

Acest tip de separator este special destinat spatiilor foarte mari de parcare. Astfel, in conditii normale de ploaie, separatorul ofera acceasi calitate a apei evacuate adica < 5 mg/litru hidrocarburi. Noutatea consta in faptul ca in timpul ploilor puternice, 80% din apa care intra in separator este evacuata prin by-pass iar 20% este filtrata, considerandu-se ca dilutia totala a hidrocarburilor in apa este oricum foarte buna datorita cantitatii foarte mari de apa pluviala si a faptului ca apa colectata provine numai de la o zona de parcare, unde hidrocarburile apar numai accidental si numai in cantitati mici.

Folosirea acestor separatoare se explica prin faptul ca majoritatea murdariei de pe suprafete este spalata deja în prima faza a averselor de ploaie.

Apa ajunsa în separator poate sa iasa din instalatie în felul urmator:
• În cazul în care cantitatea de precipitatii nu ajunge la 1/3 din cantitatea caracteristica a zonei respective, apa ajunge din spatiul de retinere a namolului în zona de coalescenta, de unde, dupa filtrare, apa curatita paraseste separatorul prin orificiul de scurgere al acestuia;
• În cazul în care cantitatea de precipitatii depaseste 1/3 din cantitatea caracteristica a zonei respective, nivelul apei din spatiul de retinere a namolului va creste din cauza dimensionarii orificiului de trecere înspre zona de retinere a uleiului, pâna cînd ajunge la nivelul orificiului By-Pass, prin care acest surplus va parasi separatorul, ocolind spatiul de retinere a uleiului
Filtrul de coalescenta functioneaza continuu simultan cu preaplinul By-Pass.

Executia instalatiilor corespunde normelor DIN 1999.

Determinarea grosimii si îndepartarea stratului de ulei de la suprafata

Grosimea stratului de ulei se determina cu ajutorul unei rigle si a unei paste susceptibile la uleiuri. În cazul în care grosimea stratului de ulei depaseste 10 cm, uleiul trebuie îndepartat. Îndepartarea si transportul impuritatilor adunate în instalatie (namol uleios si hidrocarburi) se va efectua numai de personal autorizat de catre autoritatile ecologice. Se vor respecta cu strictete prevederile legale privind manipularea deseurilor periculoase.

Contact

Unul dintre operatorii noștri vă va contacta in cel mai scurt timp!